Honeymoon naar Curaçao: dag 8

7 juli 2019 - St. Willibrordus, Curaçao

Flamingo's en pelikanen

Glenn regelde voor vandaag een speciaal honeymoonontbijt om 9 uur. Als het om 9u20 nog niet gearriveerd is stuurt hij me naar de receptie. Ik zeg dat we een honeymoonontbijt hebben vandaag maar dat het nog niet geleverd is. We staan op de lijst, het komt eraan krijg ik als antwoord. Een half uur later is het er nog steeds niet. Nu gaat Glenn naar de receptie. De receptioniste begint rond te bellen. Blijkbaar zijn ze het toch vergeten. Om 10u30 krijgen we ons lekkere ontbijt met brood, croissants, confituur, hesp en kaas, een kommetje vers fruit en een kommetje scrambled eggs.

Wat gaan we vandaag doen? We hebben eigenlijk al alle dingen die we wilden zien gezien, buiten Klein Curaçao (een onbewoond eiland op enkele uren varen van Curaçao, dit hadden we gepland maar doordat ik ziek was hebben we dit geannuleerd) en een landhuis waar Blue Curaçao gemaakt wordt (niet open in het weekend). We besluiten dan maar wat aan het zwembad te gaan liggen tot vanmiddag. Tegen half 2 verhuizen we naar het restaurant aan het zwembad want op zaterdag serveren ze sushi. Ze vragen er redelijk wat gele voor maar ze maken hier niet de standaard sushi maar eigen creaties. We kiezen 2 rolls uit. Lekker, maar zwaar.

In de namiddag besluiten we kort bij het hotel nog wat dingen te bekijken. We starten met landhuis Jan Kock. Hier woonde een ex-Miss Curaçao die bovendien kunstenares was. In 2017 overleed ze. Er worden reproducties van haar werken verkocht. Geen originele stukken meer sinds haar overlijden. Prachtige werken, met heel veel kleur. Daarna besluiten we flamingo's te gaan spotten op het nabijgelegen meer. Vandaag verstoppen ze zich maar we kunnen er toch een paar fotograferen. We stoppen ook nog even aan de letters van Williwood. Hollywoodletters dus maar dan in Sint-Willebrordus. Onze laatste stop doen we aan Daaibooi. Een strand waar heel wat locals te vinden zijn. Toevallig zijn er net 2 pelikanen geland. Wat een prachtige beesten.

Terug in het hotel hebben we nog 2 uur voor we weer met onze voetjes onder tafel kunnen. Glenn zet een oude aflevering van FC De Kampioenen op. Met Bernard Theofiel Waterslaeghers.

Morgen is het alweer onze laatste dag op dit eiland. Morgenavond stappen we het vliegtuig op naar Amsterdam, waar we door het tijdsverschil en een vlucht van 9u30 pas op de middag zullen aankomen.