Honeymoon naar Curaçao: dag 9

8 juli 2019 - Curaçao International Airport, Curaçao

Het afscheid

Vanavond vliegen we terug naar Amsterdam. We stijgen op om 19u45 lokale tijd (1u45 in België). Na het ontbijt gaan we dus onze koffers pakken. Rond 12u verlaten we het resort. We moeten pas rond 16u op de luchthaven zijn dus moeten we nog 4 uur een bezigheid hebben. We rijden opnieuw naar het Shoppingcenter waar we lunchen en waar een bowlingcenter is (met ook biljart etc.). Helaas blijkt dat vandaag gesloten te zijn. Na de lunch moeten we dus opnieuw op zoek naar een andere bezigheid. We rijden dan maar richting kust waar een monument staat om het einde van de slavernij te vieren. Maar daar kan je natuurlijk ook moeilijk lang blijven hangen. Dan maar naar het centrum van Willemstad waar we nog een terrasje doen aan een woning van een voormalige gouverneur van de Nederlandse Antillen. Daarna is het eindelijk tijd om naar de luchthaven te gaan, met nog een tussenstop aan het tankstation om de auto vol te kunnen inleveren.

Nadat we de auto ingeleverd hebben gaan we richting de incheckbalie. Die blijkt nog niet open te zijn (nochtans stond op de papieren dat die 4 uur op voorhand open ging). Er staat al een lange rij passagiers te wachten. Wanneer de balie eindelijk open gaat moeten we nog enorm lang aanschuiven om onze bagage in te checken. Dan door naar de paspoortcontrole. Hoewel er elektronische gezichtscanners staan zijn deze niet open en moet iedereen langs een balie. Net wanneer we aan de beurt zijn doet een douanier teken dat de gezichtscanners toch open gaan. De machine herkent onze gezichten snel en dan mogen we naar de controle voor de handbagage. Die is nog ouderwets en dus moet alles apart: laptop en tablet uit de rugzak, riem uit, schoenen uit, alles uit de zakken. Het moet snel gaan, want achter ons staat nu een hele rij en er is maar 1 controlepost open. Gelukkig lijkt alles in orde te zijn. We zijn snel aan onze gate (er zijn er maar 8) en geven onze laatste Antilliaanse Gulden uit aan een flesje water voor onderweg (wat kleingeld gooi ik nog in een bak voor een goed doel). Hier sluit ik mijn blog af. Ik ga nog even een donut eten en dan het vliegtuig op voor alweer een lange vlucht.