Honeymoon naar Curaçao: dag 7

7 juli 2019 - St. Willibrordus, Curaçao

Christoffelpark en Westen van het eiland
Vandaag wil Glenn Christoffelpark gaan bezoeken: een groot natuurgebied waar heel wat dieren te spotten zijn. Na het ontbijt vertrekken we dus snel. Slechts tot 10u mag je de berg te voet beklimmen, daarna is het te warm. Je bent ook verplicht 2 liter water mee te nemen. Omdat ik geen lange afstanden kan wandelen willen we het park met de auto door. Er zijn 2 routes. Omdat we met een Kia Picanto rijden mogen we alleen de ‘vlakke route' doen over asfaltwegen. Daar is wat minder te zien dan op de berg maar daar geraken we volgens de receptioniste nooit met een Picanto op. Zelfs de vlakke route blijkt soms serieuze hellingen te hebben. Het is er wel prachtig maar snikheet. Voldoende drinken dus. We zien er prachtige vogels en bomen en er is een grot waar Glenn even in gaat kijken maar zonder zaklamp geraak je er niet ver. Terug aangekomen aan het begin van het park. Ik heb tijdens onze rit in het park water gezopen maar toch zijn mijn lippen en mond weer kurkdroog. De halve liter water die we elk bestellen is dus meer dan welkom. Op het domein is nog een museum waar je kan ontdekken hoe de indianen er leefden en muziek maakten.

We zetten onze trip verder naar Grote Knip, een mooi strand met mooi uitzicht maar we besluiten toch verder te rijden naar Playa Lagun. Daar eten we een tosti aan de beachbar en kunnen we snorkelen met een zeeschildpad. Mooi, maar niet echt helemaal koosjer. Men gooit er ’s morgens dode vis langs de kust uit om de zeeschildpadden te lokken. Er zitten wel ook andere prachtige vissen hier. Het strand is er wel niet echt comfortabel om te liggen. Het is hard en er liggen veel steentjes en takken.

Na hier wat gesnorkeld te hebben rijden we terug naar het hotel. We spoelen ons af en ik doe een siësta. Wanneer ik terug wakker ben gaan we op ons terras zitten let de tablet. We kijken samen een aflevering van één van onze favoriete programma’s op Netflix. Lekker in de schaduw met een goeie frisse wind. Het is al bijna terug tijd voor het avondmaal. Mijn maag protesteert vandaag wat dus ik overeet me niet. Dan surfen we nog wat op het internet en gaan we slapen.